نظام آموزشی  ترکیه از دو قسمت اصلی تشکیل می‌شود؛ آموزش رسمی و آموزش غیر رسمی. آموزش رسمی به معنای سیستم مدرسه‌ای است و شامل آموزش عالی می‌شود که تمرکز اصلی این مقاله برروی آن است. آموزش غیررسمی شامل تمام فعالیت‌های برنامه‌ریزی شده در خارج و یا در کنار مدرسه است.

آموزش رسمی شامل موارد زیر می‌شود:

آموزش پیش دبستانی: آموزش اختیاری که در مهدکودک و محیط‌های مشابه برای کودکان زیر سن ۶ سال ارائه می‌گردد.

آموزش ابتدایی: این آموزش برای تمامی کودکان اجباری است و در دوره‌ای هشت ساله برای کودکان بین ۶ تا ۱۴ سال ارائه می‌شود.

آموزش متوسطه: دبیرستان یا هنرستان برای سنین ۱۵ تا ۱۸/۱۷ سال برگزار می‌شود.

آموزش عالی: این مورد شامل تمام موسسات آموزشی می‌شود که تحصیلات دانشگاهی را برای افراد فراهم می‌سازد.

 

امروزه بسیاری از دانشجویانی که قصد تحصیل دوره کارشناسی در خارج از کشور دارند ترکیه را به عنوان مقصدی ایده آل انتخاب می کنند چرا که با توجه به کیفیت بالای آموزش در دانشگاه های ترکیه هزینه تحصیل در ترکیه نسبت به اکثر کشورهای اروپایی و آمریکایی پایین تر است. دانشجویانی که مشغول به تحصیل کارشناسی در ترکیه هستند می توانند نسبت به اخذ بورسیه تحصیلی اقدام نمایند که علاوه بر هزینه تحصیل، هزینه مسکن، بیمه و هزینه های حمل و نقل را نیز شامل می شود.  همچنین زبان تدریس برخی از دانشگاه های ترکیه در مقطع کارشناسی انگلیسی می باشد.

 

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای تحصیلی در ترکیه

  • پاسپورت معتبر
  • ۲قطعه عکس پاسپورتی
  • نامه پذیرش از یکی از دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی ترکیه
  • گواهی بیمه سلامت
  • گواهی تمکن مالی
  • پرداخت هزینه ویزا
  • گواهی عدم سوپیشینه
  • گواهی سلامت پزشکی

کار در ترکیه به هنگام تحصیل

دانشجویان محصل در دانشگاه های ترکیه می توانند با دریافت مجوز کار از وزارت کشور ترکیه به صورت پاره وقت در این کشور در یکی از مشاغل دانشجویی مشغول به کار شوند و درآمد حاصل از این کار می توانند بخشی از هزینه های تحصیلی و زندگی خود را تأمین و پوشش دهند.

 

هزینه زندگی و تحصیل در ترکیه

هزینه زندگی در ترکیه مانند کشورهای دیگر جهان به سبک زندگی و محل اقامت فرد بستگی دارد. هر دانشجو برای پوشش هزینه های خود مانند پوشاک، خوراک، مسکن، حمل و نقل، تفریح و سرگرمی به ۳۰۰ یا ۴۰۰ دلار در ماه نیاز دارد.

هزینه های تحصیلی در کشور ترکیه به دولتی یا خصوصی بودن دانشگاه، رشته و مقطع تحصیلی و زبان تحصیل بستگی دارد. هزینه ادامه تحصیل در ترکیه در مقایسه با کشورهای دیگر اروپایی بسیار ارزان و مقرون به صرفه است. هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی ترکیه به زبان ترکی در حدود ۲۴۰ تا ۷۵۰ دلار و به زبان انگلیسی در حدود ۴۵۰ تا ۱۵۰۰ دلار می باشد.

 


تحصیل در ترکیه ترکیه ,آموزش ,هزینه ,تحصیل ,تحصیلی ,دانشگاه ,آموزش رسمی ,می‌شود آموزش ,آموزش عالی ,کشورهای دیگر ,بستگی دارد منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

دنیای پزشکی فروشگاه نقره و سنگ های قیمتی سایت تفریحی سرگرمی بروز3 بازارچه تعمیر و فروش رتبه بندی شرکت و ثبت شرکت| ساجات - یکتا وب سایت سینماتو | مرجع دانلود فیلم و سریال ثامن الائمه ع شهرستان بشرویه شهرکرد درس خرید فلزیاب